Ένα βήμα πριν πάρεις το πλοίο και ξεκινήσεις τις διακοπές σου ο ενθουσιασμός μεγάλος, κάπου όμως στο μυαλό σου υπάρχει και ο προβληματισμός για το πώς θα τα καταφέρεις να μην πάρεις πίσω τα κιλά που έχασες. Πρωτίστως χαλάρωσε και φρόντισε να απολαύσεις τις μέρες των διακοπών σου.

Να θυμάσαι στόχος σε αυτή την φάση δεν είναι η απώλεια, αλλά κυρίως η διατήρηση των όσων κατάφερες ως τώρα να πετύχεις. Πάμε να δούμε μερικές προτάσεις ώστε να περάσεις καλά, να γευτείς τις παραδοσιακά πιάτα του τόπου που θα επισκεφτείς, αλλά και να μην ανέβει η ζυγαριά σου.

Πρόταση 1: Οργάνωσε τα γεύματα σου! 

Θα σκέφτεσαι ακόμα και στις διακοπές οργάνωση; Δεν χρειάζεται να είσαι τόσο αυστηρός όσο ήσουν κατά την περίοδο της απώλειας, κράτησε όμως τις βασικές δομές του διαιτολογίου που ακολουθούσες. Μην παραλείπεις γεύματα με σκοπό να γλιτώσεις θερμίδες, ώστε να τις πάρεις από κάποιο πλούσιο σε θερμίδες τρόφιμο που πιθανά να προκύψει να φας.

Με αυτό τον τρόπο θα μειώσεις τις πιθανότητες να ενδώσεις στον πειρασμό, αλλά και αν ενδώσεις κατά πάσα πιθανότητα δε θα καταναλώσεις την ίδια ποσότητα από το αμαρτωλό τρόφιμο που θα κατανάλωνες αν το έβρισκες μπροστά σου με άδειο στομάχι. Με λίγα λόγια τα μικρά και συχνά γεύματα έχουν και για τις διακοπές τεράστια σημασία! 

Επειδή σίγουρα αγχώνεσαι για το τι μπορείς να επιλέξεις αφού θα είσαι διαρκώς απασχολημένος, θα λιάζεσαι σε κάποια παραλία ή θα κάνεις τις βόλτες σου, πάμε να δούμε κάποιες επιλογές από εύκολα σνακ που δε χρειάζονται ψυγείο.

  • Φρούτα ωμά και φρέσκα, αν τα έχετε μάλιστα δανειστεί από το μπουφέ του ξενοδοχείου είναι ακόμα καλύτερα, αφού με αυτό τον τρόπο θα κάνετε οικονομία 
  • Ξηροί καρποί 
  • Κράκερ ολικής άλεσης (καλύτερα σε ατομική συσκευασία, για να μην ξεφύγετε και φάτε όλο το πακέτο
  • Μπάρες δημητριακών 
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης 

Αν πάλι θέλεις να προμηθευτείς κάτι από την παραλία καλές λύσεις είναι ένα τοστ, ένα γιαούρτι με φρούτα ή ακόμα αν υπάρχει ένα smoothie.

Πρόταση 2: Βάλε στόχους! 

Η στοχοθεσία είναι σημαντική παράμετρος της επιτυχίας. Βάλε στόχο για το πόσο συχνά θα σου επιτρέψεις να ενδώσεις σε ένα πειρασμό. Αυτό που συμβουλεύω συνήθως είναι να καταναλώσουμε ένα ανθυγιεινό τρόφιμο τη μέρα, εφόσον  βέβαια κάνουμε και αρκετό κολύμπι για να το εξισορροπήσουμε λίγο τα πράγματα.

Με άλλα λόγια πηγαίνοντας σε μια ταβέρνα μην επιλέξεις από το μενού και τις τηγανιτές πατάτες και τα τηγανιτά κολοκυθάκια και ότι άλλο τηγανιτό προσφέρει το μενού. Κάθε μέρα κάνε και μια διαφορετική επιλογή. 

Πρόταση 3: Στις σαλάτες λέμε ναι! 

Φυσικά και στις διακοπές σου δε θα πρέπει να ξεχάσεις ένα από τους βασικούς συμμάχους σου στην απώλεια, τη σαλάτα! Επέλεξε τη σαλάτα της αρεσκείας σου από το μενού, πρόσεξε βέβαια τα υλικά που περιέχει.

Απέφυγε τις πλούσιες σε λιπαρά σος (ζήτησε να σου τη φέρουν ξεχωριστά και πρόσθεσε εσύ 1 κουταλιά της σούπας) και τα πλούσια σε θερμίδες υλικά, όπως τα σαλάμια, τα μπέικον. Τρώγοντας τη σαλάτα στην αρχή του γεύματός σου σίγουρα θα πεινάς πολύ λιγότερο τη στιγμή που θα έρθει το πιάτο σου. 

Πρόταση 4: Ενυδατώσου αρκετά και σωστά! 

Η πρόσληψη υγρών είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Μην ξεχνάς ότι πολλές φορές μεταφράζεις λανθασμένα την επιθυμία σου για νερό σε επιθυμία για φαγητό. Πιες αρκετό νερό ή ακόμα και κάποιο δροσιστικό ποτό με στέβια.

Τονίζω εδώ τη σημασία της σωστής ενυδάτωσης, καθώς οτιδήποτε άλλο πιεις, όπως για παράδειγμα χυμούς, παγωμένο συσκευασμένο τσάι, αναψυκτικά, θα εκτοξεύσουν τις θερμίδες που προσλαμβάνεις. Ταυτόχρονα λόγω του υψηλού γλυκαιμικού τους δείκτη θα σε κάνουν να πεινάσεις πολύ πιο γρήγορα.  

Προσοχή στα αλκοολούχα ποτά, τα οποία κάθε άλλο παρά θα σε ενυδατώσουν και θα σου προσφέρουν άφθονες θερμίδες, ειδικά αν μιλάμε για κοκτέιλ.  

Πρόταση 5: Κολύμπα 

Δεδομένου ότι θα αυξήσεις τη θερμιδική σου πρόσληψη, προσπάθησε να ενισχύσεις και τις δαπάνες σου: κολύμπα, περπάτα, χόρεψε.

Βάλε ένα στόχο σε σχέση με την φυσική σου δραστηριότητα, ενδεικτικά κολύμπα για 30’ τουλάχιστον ημερησίως. Με αυτό τον τρόπο θα εξισορροπήσεις σε ένα βαθμό την μεγαλύτερη θερμιδική πρόσληψη, ώστε να μην πάρεις βάρος.  

Πρόταση 6: Πέρνα καλά! 

Επειδή όλα είναι θέμα διάθεσης θα σε συμβουλέψουμε να  περάσεις τέλεια και να χαμογελάς όσο πιο πολύ μπορείς, άλλωστε το γέλιο κάνει καλό στους κοιλιακούς! 

Καλές διακοπές ! 

Tips: Μάθε περισσότερα σχετικά με το “Διαιτολογικό μας Τμήμα”